Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

Påskvandringen med kyrkan

Av maja mattisson - 29 mars 2015 20:55

tjenare

Jag tänker börja min blogg med att snacka om vad som har hänt denna vecka.

Jo under 2 veckor har jag och min konfa- grupp övat och övat på en teater vi skulle visa upp på torsdagen den här veckan. Och det va roligt att visa upp det med. ni som inte vet, Jag tar konfirmation detta året ( så är alltså 15, i maj) och det är nog det roligaste valet jag har tagit. Jag har fått nya vänner och mera kunskap om kristendomen. Den har gjort att jag har börjat tänka mera på vad jag säger och att jag ska göra allt för att göra saker och ting bättre i min omvärld. rekommenderar verkligen detta val om du är fjorton nästa år och får turen att välja att gå konfan eller inte.Ta det. Du kommer inte ångra dig. men som sagt jag har övat in en teater med resten av min konfa grupp om hur jesu dog och uppstog ifrån det döda. det låter kanske inte så roligt , men det var det. vi va tvungna att vara utklädda och vara barfota... som jag hatar.. men gjorde det ändå. Sen kom mina föräldrar och skrattade lite åt mig. Jag vet stötande eller hur?.  det gick iallafall bra fast några av prästerna skrattade lite under teatern, Som alla andra gjorde med. Vi hade iallafall kul och det va det bästa av allt. När den va slut åt vi en påskmåltid med allihopa. jag och min vän josefin gick till konferans rummet och spelade gitarr och sjöng massa sånger... som tur va så var det ingen som hörde oss skrika och skratta om vad vi pratade om. 

Det var lite av torsdagen iallafall. Hoppas att det räcker för idag. Synes.

   Josefin och jag under vandringen. Rätt så snygga tycker jag allt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maja mattisson - 1 april 2015 17:32

tjenare människor och andra varelser. tänkte slänga ut lite mera saker som har hänt denna vecka.  i måndags blev jag tråkigt nog sjuk, på grund av förkylning och slemhosta.gött.. men som tur va så missade jag bara ett No prov, men,men sånt kan ...

Presentation


Hej, kul att du ville komma hit :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards